Založ si blog

Odpúšťam

 

Povedal si, že ma budeš milovať na veky. Že ma budeš ochraňovať tak urputne,ako si levica chráni svoje mláďatá. Že nedovolíš, aby mi niekto alebo niečo zmazalo úsmev na tvári.
A potom, potom si ma chladnokrvne utýral a za živa pochoval do tmavého, studeného hrobu. Netušila som, že takto chutí láska.

Asi mi to neuveríš, ale prežila som. Vyhrabala som sa z tej temnej hrobky, do ktorej si ma, v mene lásky, uvrhol. Trvalo mi to dlho. Príšerne dlho. Celú večnosť. Roky mi pretiekli pomedzi prsty ale…..neumrela som. Neumrela som kvôli tebe. Neumrela som pre lásku.

Dokonca som dnes pochopila, že to nie ja som chorá. Moja duša aj hlava sú v poriadku a srdce na tom správnom mieste. Chorý si bol ty. Netuším, kde si dnes, či život vyliečil tvoje choré, rozožraté vnútro a v postate je to jedno, pretože nepíšem pre Teba. Píšem sama sebe, že Ti odpúšťam. Nechcem totiž, aby to, čo si kedysi dávno zasial, narástlo vo mne do obludných rozmerov.

Možno si mi, kedysi dávno, ukradol všetky sny, nádej, vieru aj moje ja, nepodarilo sa Ti však vytrhnúť mi srdce z hrude, hoci o to jediné ti išlo.
Celé roky som ťa za to nenávidela túžiac po pomste, zadosťučineni, spravodlivosti, len aby sa mi aspoň trochu uľavilo. Konečne som však pochopila , že oko za oko ani zub za zub mi pokoj v duši neprinesie. Nemôže. Veď keby som morálne klesla tak hlboko, ako ty vtedy, nedokázala by som sa pozrieť do zrkadla. Nedokázala by som žiť sama so sebou.

Preto Ti dnes odpúšťam. Opúšťam tvoje hriechy, púšťam minulosť. Dvere za Tebou poriadne zamknem a kľúč hodím do mora, aby som v jeho priezračnej hlbočine splynula s pokojom duše, ktorú už minulosť nezaťaží.

Chcel si mi vytrhnúť srdce z hrude a miesto toho si z neho urobil drahokam. Naučil si ma bojovať, nevzdávať sa, cítiť a vnímať nesmierne intenzívne. A to najdôležitejšie, naučil si ma ODPÚŠŤAŤ.

Preto Ťa dnes púšťam. Leť si voľne ako vták. Už ma viac nemáš čo naučiť.

Žlč

07.11.2021

„Zoberte im kyslík!“, vykrikujú davy. Nezaslúži si žiť, ten ktorý nespraví všetko, čo mu prikazuje vláda. Tak povedz, Pane, ako mám mať rada ten zlobou presýtený svet? Veď v ľudských dušiach kúsok citu niet a miesto krvi v žilách človeka s veľkou chuťou divo preteká už iba zahorknutá, vriaca žlč. Tak, prosím, človek, radšej mlč, lebo svojim jedom [...]

Hľadač šťastia

18.08.2021

Hľadač šťastia. Kniha z autorskej dielne dvoch skvelých autorov, Zdenky WenzlovejŠvábekovej a Juliena Dana, aká sa vám do rúk dostane len zriedka. Ťažké, ľudské osudy poprepletané neskutočne silným odkazom pre všetkých, ktorí bezcielne blúdia životom, pre všetkých tých, ktorí pod ťarchou okolností rezignovali, ale aj pre tých, ktorí majú pocit, že šťastie sa [...]

500 000 eur

18.08.2021

500 000 eur – sumička, z ktorej by sa podlomili kolená každému výhercovi. A teraz si skúsme predstaviť, čiste teoreticky, že by sa do lotérie prihlásili všetci zamestnanci našich strategických zložiek. Ak by boli plne očkovaní, nič nepredstaviteľné. Ďalej si predstavme, opäť čisto teoreticky, s dostatkom bujnej fantázie, že si všetci títo zamestnanci [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

kuricovatomalova

Padáme na dno, potom dvíhame sa z popola, akoby naša viera nikdy silná nebola, akoby až vtedy zachcelo sa nám opäť žiť. Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 185
Celková čítanosť: 404202x
Priemerná čítanosť článkov: 2185x

Autor blogu

Kategórie