Stačilo

12. mája 2020, kuricovatomalova, Poézia

Prepáč, ale už Ťa nebudem žiadať o ďalšie znovuzrodenia.
A nie, nie som malicherná a ani za Tebou sa ešte nechystám,
len…
Len ma už skutočne nebaví umierať a znovu sa rodiť za každým,
keď sa čas v hodinách pretikáva do minulosti.
Ty vieš, ako bolí umieranie, aj ako chutí kríž potečený krvou,
preto viem, že vieš,
že sa nedá umierať vždy znova a znova.
Smrť a zrod
Smrť a zrod
Smrť a zrod
Kolotoč bez konca, bez nádeje, bez snov a túžob
a bez akejkoľvek možnosti Žiť.

„A dosť!“
„Stačilo!“

Už nemienim umierať, aby po každej mojej smrti mohlo prísť znovuzrodenie.
Ak nám musí stačiť jeden život, potom mi musí byť dosť aj jediná smrť,
jediné definitívum v nekonečne,
ale až potom, keď dozrú zrnká piesku v mojich presýpacích hodinách.

Takže prepáč, ale už Ťa nebudem žiadať o ďalšie znovuzrodenia,
pretože som sa rozhodla
Žiť.