Založ si blog

Vodca svorky

Iba Ty vieš, Pane, že sa Ťa už na nič nepýtam a nie je to preto,  že by som nehľadala odpovede. Práve naopak. Hľadám ich ešte urputnejšie ako kedykoľvek predtým, lenže od chvíle ako som Ťa vpustila do môjho srdca, do mojej duše, do mojej hlavy, vždy mi odpovede vnukneš skôr, ako sa stihnem opýtať, ale…

Ale dnes sa musím pýtať, pretože akoby si odrazu nepočul moje myšlienky. Alebo…alebo ani Ty nepoznáš správnu odpoveď? Neviem. Naozaj netuším, čo sa stalo, ale už tú otázku nevládzem ďalej nosiť v hlave, lebo by som zošalela.

Preto Ťa prosím, Pane, ak vieš, odpovedz mi na otázku, kedy a prečo vodca svorky začne útočiť na svojich vlkov? Prečo chce za každú cenu oslabiť práve silných členov, ktorí majú za úlohu svorku chrániť vlastným telom, vlastným životom?

Prepáč mi, ale tomuto naozaj nerozumiem. Áno, áno viem, boj o pozíciu býva tvrdý a neľútostný, lenže tento vodca svorky svoj boj už predsa dávno vyhral. Už predsa má svoje miesto, to najvyššie a najzodpovednejšie miesto a predsa bojuje ďalej. Sám proti všetkým, sám proti vlastným a tu niekde mi uniká podstata takéhoto konania. Zrejme aj Tebe, Pane, pretože si mi doteraz nevnukol správnu odpoveď, alebo…alebo aspoň nejakú.

Práve ma napadlo, Pane, či to nie je zo strachu. Strach je totiž jedna z najsilnejších energií v nekonečne a dokáže napáchať nenapraviteľné škody. Ale prečo strach? Z čoho? Opäť nerozumiem a opäť sa pýtam, čoho sa vodca svorky tak strašne bojí? Mal by sa báť o svoju družinu a chrániť ju vlastným telom, vlastným životom, a pritom vedome oslabuje najsilnejších, tých, ktorých si sám vybral, aby mu pomáhali chrániť ostatných. Naozaj tomu nerozumiem a Ty vieš, že by som sa nepýtala, keby tomu bolo inak.

Jediné, čo mi z toho celého vychádza je, že si vlci nezvolili najsilnejšieho, najzodpovednejšieho a najodolnejšieho vlka za svojho vodcu. Mám pocit, že sa v ňom nesmierne zmýlili, že ich škaredo oklamal, len aby sa dostal na najvyššiu priečku, a on to vie. Preto ten strach, preto tie útoky na vlastných, preto breše a hryzie tých, ktorí sú oveľa silnejší od neho. Alebo sa mýlim, Pane? 

Ešte ma napadla jedna otázka. Prečo tí silnejší nevyšachujú svojho neschopného vodcu, ale vo svorke to už tak chodí. Ten kto vyhral, vedie a ostatní ho s rešpektom nasledujú. Hierarchia nepustí. Škoda.

Na záver už len ďakujem, Pane. Vedela som, že keď sa opýtam nahlas, pomôžeš mi aspoň z časti pochopiť, to, čo sa chápe nesmierne ťažko. 

Žlč

07.11.2021

„Zoberte im kyslík!“, vykrikujú davy. Nezaslúži si žiť, ten ktorý nespraví všetko, čo mu prikazuje vláda. Tak povedz, Pane, ako mám mať rada ten zlobou presýtený svet? Veď v ľudských dušiach kúsok citu niet a miesto krvi v žilách človeka s veľkou chuťou divo preteká už iba zahorknutá, vriaca žlč. Tak, prosím, človek, radšej mlč, lebo svojim jedom [...]

Hľadač šťastia

18.08.2021

Hľadač šťastia. Kniha z autorskej dielne dvoch skvelých autorov, Zdenky WenzlovejŠvábekovej a Juliena Dana, aká sa vám do rúk dostane len zriedka. Ťažké, ľudské osudy poprepletané neskutočne silným odkazom pre všetkých, ktorí bezcielne blúdia životom, pre všetkých tých, ktorí pod ťarchou okolností rezignovali, ale aj pre tých, ktorí majú pocit, že šťastie sa [...]

500 000 eur

18.08.2021

500 000 eur – sumička, z ktorej by sa podlomili kolená každému výhercovi. A teraz si skúsme predstaviť, čiste teoreticky, že by sa do lotérie prihlásili všetci zamestnanci našich strategických zložiek. Ak by boli plne očkovaní, nič nepredstaviteľné. Ďalej si predstavme, opäť čisto teoreticky, s dostatkom bujnej fantázie, že si všetci títo zamestnanci [...]

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

kuricovatomalova

Padáme na dno, potom dvíhame sa z popola, akoby naša viera nikdy silná nebola, akoby až vtedy zachcelo sa nám opäť žiť. Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 185
Celková čítanosť: 402889x
Priemerná čítanosť článkov: 2178x

Autor blogu

Kategórie