Založ si blog

Pochybnosti

Asi by som Ti mala čosi vysvetliť.
Ja viem, že všetko vieš,
ale nie som si celkom istá,
či aj rozumieš,
tak celkom obyčajne, ľudsky,
pretože predsa len si…
úplne iný ako my.
Rozprávam sa s Tebou už dlho,
spôsobom akoby som verila, že existuješ,
že ma počuješ,
že ma miluješ presne tak,
ako milujúci otec ľúbi svoje deti,
no viem, že vieš, že je to iba hra,
hra na slepú babu, v ktorej stojím na klátiku,
s páskou cez oči,
a tápam v tme plná pochybností.
Áno, Tvoju knihu som čítala veľakrát, takže viem,
žeby som Ťa mala milovať viac než seba,
viem, žeby som Ti mala bezhranične dôverovať,
žeby som sa mala k Tebe modliť
a na kolenách prosiť o odpustenie mojich hriechov,
lenže…má to jeden malý háčik,
Nemilujem,
Nedôverujem,
Nemodlím sa,
Neprosím.
A prečo?
Pretože som iba človek
a nemôžem sa rovnať Tvojej dokonalosti.
Pretože Tvoju knihu napísala ľudská ruka,
ktorá si vždy všetko prispôsobí vlastnému prospechu,
pretože nevidím dôvod spovedať sa,
ak skutočne vidíš moje prehrešky,
aj moju ľútosť a prosby o odpustenie tých,
ktorým som ublížila,
a tiež preto, lebo pekla sa už dávno nebojím.
Áno, máš pravdu, nebojím sa ho odvtedy,
ako si mi ho doprial vrchovate tu na zemi,
takže, prepáč, ale asi už nikdy nebudem
Tvoja verná, dôverčivá ovečka.
Ja viem, vyznieva to minimálne prapodivne,
že sa s Tebou rozprávam,
hoci neverím,
no pravda je kdesi uprostred.
Netvrdím, že nie si,
že nás nemiluješ,
že…,
len mám pocit, že si Ťa každý modeluje tak,
ako mu to vyhovuje,
že ľudstvo vytrháva Tvoje myšlienky z kontextu,
aby im dalo celkom iný význam,
že si to myslel úplne inak,
keď si nás stvoril,
a že nejde vôbec o to,
aby sme Ti bezhlavo verili,
ale aby sme pochopili zmysel života,
ktorý si nám tak veľkoryso daroval.
Možno sa mýlim,
možno je skutočne všetko tak,
ako kážu Tvoji fanatický prisluhovači
a raz na to prídem,
ale aj tak si myslím,
že nie je na svete nič deštruktívnejšie,
ako slepá viera.
Takže, prepáč, keď pochybujem,
keď tápam v tme,
pretože sa iba snažím pochopiť,
čo vlastne od nás chceš,
a nemyslím si, žeby Ti išlo iba o to,
aby sme pred Tebou kajúcne kľačali na kolenách,
pretože ak skutočne existuješ
a si taký milujúci a milosrdný,
nikdy by si to od nás nepožadoval.
Takéto prízemné chúťky sú vlastné človeku,
a nie Tebe.

Žlč

07.11.2021

„Zoberte im kyslík!“, vykrikujú davy. Nezaslúži si žiť, ten ktorý nespraví všetko, čo mu prikazuje vláda. Tak povedz, Pane, ako mám mať rada ten zlobou presýtený svet? Veď v ľudských dušiach kúsok citu niet a miesto krvi v žilách človeka s veľkou chuťou divo preteká už iba zahorknutá, vriaca žlč. Tak, prosím, človek, radšej mlč, lebo svojim jedom [...]

Hľadač šťastia

18.08.2021

Hľadač šťastia. Kniha z autorskej dielne dvoch skvelých autorov, Zdenky WenzlovejŠvábekovej a Juliena Dana, aká sa vám do rúk dostane len zriedka. Ťažké, ľudské osudy poprepletané neskutočne silným odkazom pre všetkých, ktorí bezcielne blúdia životom, pre všetkých tých, ktorí pod ťarchou okolností rezignovali, ale aj pre tých, ktorí majú pocit, že šťastie sa [...]

500 000 eur

18.08.2021

500 000 eur – sumička, z ktorej by sa podlomili kolená každému výhercovi. A teraz si skúsme predstaviť, čiste teoreticky, že by sa do lotérie prihlásili všetci zamestnanci našich strategických zložiek. Ak by boli plne očkovaní, nič nepredstaviteľné. Ďalej si predstavme, opäť čisto teoreticky, s dostatkom bujnej fantázie, že si všetci títo zamestnanci [...]

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

kuricovatomalova

Padáme na dno, potom dvíhame sa z popola, akoby naša viera nikdy silná nebola, akoby až vtedy zachcelo sa nám opäť žiť. Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 185
Celková čítanosť: 404972x
Priemerná čítanosť článkov: 2189x

Autor blogu

Kategórie