Založ si blog

Archív: máj, 2019

Polnočné vzlyky

Polnočné ticho vzlyky režú, krájajú spánok na kusy, keď hľadíš cez oceľovú mrežu na peklo, ktoré si okúsil. Polnočné vzlyky plazia sa tmou, sťa prízraky noci desivé. V ich hluku praská starý krov, vraždiac všetko, čo je na žive. Polnočné vzlyky spánok budia, požierajú zvyšky mojich snov a tváre odvracajú ľudia pred mojou túžbou jedinou. V polnočných […]

Pokračovanie článku

Neistoty

Stratiť istoty, pôdu pod nohami, netušiť, čo bude ďalej s nami vyvoláva strach. Odrazu nezaspíš v mäkkých perinách, ani v hrejivom objatí. Rovnováha sa vytratí kamsi do diali a zmätok začína pekne pomaly vpíjať sa do podstaty nášho bytia.

Pokračovanie článku

Ako sa v blázinci nezblázniť – 20. kapitola

Spolubývajúce Do jedálne som vbehla celá upachtená. Rozhliadla som sa dookola. Nebolo tam preplnené, ale pri každom stole niekto sedel. To ma dosť podráždilo. Chcela som sedieť sama. Nemala som ani najmenšiu chuť niekomu pri obede vykladať kto som, čo som, prečo som, tam kde som. Ešte som sa ani nestihla poriadne zorientovať, už na mňa od stola v kúte mávala akási žena. […]

Pokračovanie článku

Požičaní anjeli

Boh požičiava svojich anjelov. Nie často, iba občas a tiež nie hocikomu. Nezošle ich do každého domu, no neviem, prečo si vybral aj ten môj. Ach, keby som vedela, že iba požičaný bol, že len na chvíľu sa u nás zastaví, robila by som každý deň oslavy na znak vďaky za tento vzácny dar. A Boh čo požičal, to si aj späť vzal. Odrazu ostalo zvláštne ticho v nás. Bolesť […]

Pokračovanie článku

Čo za preludy naháňame stále

Nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch a zubatá, tá kosí nemilosrdne hlava nehlava. Pred ňou si nikto nemôže byť ničím istý. Mladý, starý, zdravý, chorý, bohatý či chudobný všetko jedno. Zubatá sa nenechá podplatiť ani uprosiť. Poviete si, aspoň jedna spravodlivosť na tomto svete, ale naozaj? Naozaj je spravodlivá? Prečo potom musia umierať deti? Viem, že sa […]

Pokračovanie článku

Čo je vlastne poézia?

„Čo človek skúma a vie, to je veda. Čo človek cíti, to je poézia.“ — Franz Grillparzer A človek cíti. Aj ten najbiednejší, najjednoduchší. Každý inak, po svojom, na základe genetickej výbavy a odžitých udalostí. Poučiek o tom, čo je a čo už nie je poézia je veľa, rovnako ako je veľa pravidiel jej písania. Striktné dodržiavanie týchto pravidiel je dozaista […]

Pokračovanie článku

Ako sa v blázinci nezblázniť – 19. kapitola

Otrava kyslíkom Konečne som mohla zo seba zhodiť ten príšerný, erárny mundúr, ktorý mal už svoje dobré roky dávno za sebou. Dokonca mi vrátili všetky osobné veci. Nie žeby ich bolo veľa, vlastne som so sebou nemala skoro nič, ale ten pocit, že ste opäť človek a nie nebezpečný blázon, bol na nezaplatenie. Je zvláštne ako nám niekedy k pocitu spokojnosti postačí čo […]

Pokračovanie článku

Keď ho proste miluješ

Keď ho proste miluješ, žiadne prekážky nie sú nezdolaťeľné. Svoje by o tom vedeli dlho rozprávať Maroš Bauer a Vratko Boleslavský z Detvy. A koho, respektíve čo, vlastne tak veľmi milujú? Umenie predsa, vo všetkých jeho odtieňoch, farbách, vôňach… Práve preto, len čo sa v Detve naskytol vhodný priestor, začali si plniť dlhoročný sen o vytvorení miesta […]

Pokračovanie článku

Ako sa v blázinci nezblázniť – 18. kapitola

Rozlúčka Ráno začalo rovnako ako všetky rána v blázinci. Budíček, teplomer, hygiena, cigareta na fajčiari, o siedmej raňajky. Pri stole chýbala Viktorka. Jej stav po elekrošokoch stále nebol dobrý. Sestrička nás ale upokojila, že už sa to u nej pomaly lepší. Namiesto nej si ku nám prisadla narkomanka Katka. Pri vedľajšom stole sedela pani Margita, žena, ktorej syn zomrel […]

Pokračovanie článku

Keď sa v kotli voda varí

Dostať šéfovskú stoličku je celkom fajn. Človek sa potom cíti docenený, užitočný a mnohokrát, bohužiaľ, aj nesmierne dôležitý. Prvá fáza po zvolení je určite radosť a pocit akéhosi zadosťučinenia. Je to v poriadku. Všetci sa predsa v živote o niečo snažíme a keď sa nám to podarí, tešiť sa je na mieste. V takýchto prípadoch by však mala, po prvej fáze, […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

kuricovatomalova

Padáme na dno, potom dvíhame sa z popola, akoby naša viera nikdy silná nebola, akoby až vtedy zachcelo sa nám opäť žiť. Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 185
Celková čítanosť: 402390x
Priemerná čítanosť článkov: 2175x

Autor blogu

Kategórie