Založ si blog

Rozhovory

Prepáč, že Ťa zase otravujem,

ale ja tieto naše rozhovory proste 

Milujem.

Áno, viem, že teraz, 

keď sa zvianocnieva,

máš toho dosť aj bezo mňa.

Viem, že musíš utešiť nešťastných,

objať osamelých,

povzbudiť chorých

a vliať lásku,

nádej,

a pokoj

do našich sŕdc.

Viem, že máš toho viac než dosť,

preto mi nemusíš odpovedať.

Úplne postačí, keď budeš načúvať.

Vieš, neotravovala by som,

ale…

ale si ten najlepší parťák na rozhovor.

Ty ma nikdy neprerušuješ,

so záujmom počúvaš každé moje slovíčko,

neprotirečíš, ani nepritakávaš,

nezlorečíš, nesúdiš, neblahorečíš,

len…

Len načúvaš tlkotu v mojej hrudi

a šumu v hlave

a vôbec neriešiš, 

že Ťa nevzývam každú nedeľu v tvojom chráme,

že nežobrem na kolenách o odpustenie,

nekupujem si tvoju priazeň falošnými sľubmi.

Viem, že Ti nevadí, 

že nespínam ruky k nebu,

a že Ti tam hore neposielam naučené modlitby,

ktoré s vierou a láskou nemajú nič spoločné.

Ty vieš, že sa nerúham,

keď Ti nenosím kvety na oltár,

keď obetujem radšej živím,

ktorí prosia, trpia, stonú.

A tiež viem, že ma počuješ,

keď sa s tebou rozprávam.

A vieš,

čo je na našich rozhovoroch najúžasnejšie?

Že mi nikdy neodpovieš priamo,

že ma vždy necháš vyrozprávať sa,

pýtať sa,

filozofovať,

mudrovať.

Dokonca Ti nevadí,

ani keď na Teba kričím,

keď sa na Teba hnevám.

Nikdy neprerušuješ moju reč,

moje výkriky,

ani to ticho, keď sa tvárim, že neexistuješ,

len ma s láskou a pochopením vedieš

k odpovediam na otázky,

ktoré Ti stále kladiem na oltár.

Ty vieš, že nikdy neprosím,

nikoho o nič,

ani Teba

a…

Ani nechcem.

Chcem Ti vlastne iba povedať

Ďakujem,

ale to si vedel oveľa skôr ako ja.

Vidíš, ako si skvelo rozumieme?

Vlastne som sa Ťa dnes chcela čosi opýtať,

tak ako vždy,

a Ty si vpísal odpoveď do mojich riadkov skôr,

ako som stihla položiť otázku,

takže ďakujem a určite sa ozvem znova.

 

Žlč

07.11.2021

„Zoberte im kyslík!“, vykrikujú davy. Nezaslúži si žiť, ten ktorý nespraví všetko, čo mu prikazuje vláda. Tak povedz, Pane, ako mám mať rada ten zlobou presýtený svet? Veď v ľudských dušiach kúsok citu niet a miesto krvi v žilách človeka s veľkou chuťou divo preteká už iba zahorknutá, vriaca žlč. Tak, prosím, človek, radšej mlč, lebo svojim jedom [...]

Hľadač šťastia

18.08.2021

Hľadač šťastia. Kniha z autorskej dielne dvoch skvelých autorov, Zdenky WenzlovejŠvábekovej a Juliena Dana, aká sa vám do rúk dostane len zriedka. Ťažké, ľudské osudy poprepletané neskutočne silným odkazom pre všetkých, ktorí bezcielne blúdia životom, pre všetkých tých, ktorí pod ťarchou okolností rezignovali, ale aj pre tých, ktorí majú pocit, že šťastie sa [...]

500 000 eur

18.08.2021

500 000 eur – sumička, z ktorej by sa podlomili kolená každému výhercovi. A teraz si skúsme predstaviť, čiste teoreticky, že by sa do lotérie prihlásili všetci zamestnanci našich strategických zložiek. Ak by boli plne očkovaní, nič nepredstaviteľné. Ďalej si predstavme, opäť čisto teoreticky, s dostatkom bujnej fantázie, že si všetci títo zamestnanci [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

kuricovatomalova

Padáme na dno, potom dvíhame sa z popola, akoby naša viera nikdy silná nebola, akoby až vtedy zachcelo sa nám opäť žiť. Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 185
Celková čítanosť: 404386x
Priemerná čítanosť článkov: 2186x

Autor blogu

Kategórie